Agencje eventowe wciąż zyskują na popularności. W ostatnim czasie pojawia się ich coraz więcej. Nic dziwnego, skoro swoim działaniem potrafią wyręczyć każdego podczas organizowania wszelakich imprez. Tych na dużą skalę, jak i tych mniejszych. Co to jest event? Czym się zajmują firmy z branży eventowej? Do kogo kierowane są usługi agencji?

Rodzaje eventów

Event można określić jako zaplanowane oraz zorganizowane wydarzenie w określonym celu. Cel może być bardzo różny. Wydarzenie daje uczestnikowi możliwość przeżycia różnych doświadczeń – kulturowych, biznesowych czy też sportowych. Ze względu na różne cele można podzielić eventy na kilka grup:

  • biznesowe – zorientowane na cele biznesowe danej organizacji
  • charytatywne – w celu pozyskania środków pieniężnych na szczyny cel
  • sportowe
  • rekreacyjne i rozrywkowe
  • społeczne
  • kulturalne – zdarzają się eventy religijne, parady
  • marketingowe
  • rządowe i obywatelskie
  • targi oraz wystawy – zazwyczaj organizowane specjalnie dla konkretnej branży. Jednoczą kupców oraz sprzedawcow
  • spotkania i konferencje

Zakres działalności agencji eventowej

Agencja eventowa zajmuje się organizacją wszelakich imprez i wydarzeń. Jest to bardzo ogólne pojęcie, gdyż zakres usług firmy jest olbrzymi. Zadaniem agencji jest dbanie o każdy, nawet najmniejszy szczegół podczas kreowanego eventu. Firma musi się koncertować na każdym detalu, gdyż odpowiada za prawidłowy przebieg całej imprezy. Odpowiada za zorganizowanie m.in. miejsca oraz obsługi wydarzenia, wybiera scenografię czy oprawę artystyczną, bądź muzyczną. Każdy event jest indywidualnie dopasowywany do potrzeb klienta. Przykładem eventu może być piknik firmowy. Jest to idealny sposób na pogłębienie relacji brandu z pracownikami. Firmy chcą pokazać stopień zaangażowania w kontakcie z pracownikami. Agencja, która realizuje piknik firmowy, musi wziąć pod uwagę indywidualne preferencje klienta. Może działać na własną rękę w określonym budżecie, bądź musi konsultować każdy szczegół ze zleceniodawcą. Wszystko zależy od obopólnych ustaleń. 

Kto może skorzystać z usług firm eventowych?

W zależności od chęci zorganizowania danego typu eventu odbiorcom może być każdy. Mogą to być „zwykli ludzie”, firmy, instytucje, czy różne organizacje. Grupa odbiorców jest bardzo szeroka, gdyż zakres usług agencji również jest duży, jak i bardzo elastyczny. Agencja eventowa chcąc sprostać wymaganiom klientów, dopasowuje się do swoich odbiorców.

Czy warto korzystać z usług agencji eventowych?

Skorzystanie z oferowanych usług agencji wiąże się z szeregiem korzyści. Po pierwsze nie musimy się martwić praktycznie o nic. Wszelkie działania i organizacja leży po stronie agencji. Jako klienci ustalamy z organizatorem nasze oczekiwania wobec wydarzenia. Resztą zajmuje się wynajęta agencja. Wszelkie aspekty logistyczne również są w gestii organizatora. Powierzając organizację imprezy agencji, z całą pewnością zyskujemy sporo czasu. Najczęściej wiąże się z kontaktowaniem się z wieloma różnymi osobami. Kreacja eventu to czasochłonne zadanie. Niewątpliwą zaletą jest przede wszystkim wygoda oraz brak zmartwień, co do powodzenia przedsięwzięcia.