Oklejanie witryn sklepowych to podstawowe działanie marketingowe w handlu detalicznym odbywającym się w salonach sprzedaży. Odpowiednio zaprojektowane i wykonane oklejanie może stać się skutecznym narzędziem w budowaniu marki oraz przyciąganiu klientów do sklepu. Wychodząc temu zagadnieniu naprzeciw w niniejszym artykule sprawdzamy na co warto zwrócić uwagę planując oklejanie witryn sklepowych.
Odpowiedni projekt
W pierwszej kolejności, warto zastanowić się nad przygotowaniem odpowiedniego projektu. Najlepiej takiego, który przyciąga wzrok, uwzględnia unikalność marki i ma w sobie zawarty główny przekaz jaki sklep chce dostarczyć potencjalnym klientom.
Z reguły ważne jest to, żeby witryna była zgodna identyfikacją wizualną marki. Musi być ona zauważalna, ale jednocześnie korzystanie z krzykliwych i zbyt nachalnych kolorów i haseł raczej nie jest w dobrym tonie.
Techniczne aspekty
Techniczne aspekty odgrywają kluczową rolę w procesie oklejania witryn sklepowych, wpływając na trwałość, jakość wykonania oraz efektywność reklamy.
W zależności od potrzeb i złożoności projektu, można zastosować różne technologie, takie jak druk solventowy, UV, lateksowy lub cyfrowy.
Poza okleiną na szkło witryny sklepowej używa się takich rozwiązań jak bannery reklamowe, siatki mesh, folie reklamowe, plakaty, backlighty, citylighty lub pylony.
Wybór odpowiedniego rozwiązania może wydawać się trudny. Dlatego najlepiej porozmawiać z doświadczoną w takich zagadnieniach drukarnią. Tak żeby dopasować odpowiedni rodzaj druku i nośnika reklamowego do specyficznych potrzeb danej witryny.
Zgodność z lokalnymi przepisami
Podczas planowania oklejania witryn sklepowych, nie można także zapominać o zgodności projektu z lokalnymi przepisami i zezwoleniami. W niektórych miejscowościach lub budynkach (np. gdy chodzi o witrynę mieszczącą się w galerii handlowej) mogą istnieć ograniczenia co do sposobu oklejania witryn sklepowych. Oczywiście warto również ten aspekt mieć na uwadze.
Więcej można przeczytać na: kompleksowe oklejanie witryn sklepowych.