Dzisiejszy świat sprawia, że sztuka rozwija się w nieznanych dotąd kierunkach. Po pierwsze jej rozwój jest związany z istnieniem w zdigitalizowanym świecie. Po drugie jest to świat, w którym prym wiedzie komercjalizacja. Jak się okazuje sztuka wcale nie zostaje przez to zapomniana a wprost przeciwnie – świat biznesu chętnie korzysta ze sztuki w celu osiągania obopólnych korzyści.

Wirtualne muzea jako przykład korzystnego wpływu rozwoju technologii na sztukę

Czas pandemii sprawił, że zmieniła się forma naszego relaksu. Obecnie coraz częściej zostajemy w domu i samemu organizujemy wolne wieczory. Nie musi to jednak oznaczać biernego oglądania telewizji lub bezcelowego przeglądania kilka razy dziennie aktualności. Jeśli rezygnujemy z wyjść i poznawania interesujących miejsc, możemy obecnie zastąpić to wirtualnymi spacerami po tychże miejscach. To w pewnym sensie nowa forma sztuki nowoczesnej, czyli zdigitalizowanej. Muzea oraz galerie coraz częściej decydują się na przeniesienie swoich zasobów do sieci, co pozwala nam na rozwijanie wrażliwości na piękno i poczucia estetyki prosto z naszego domu. To wspaniały pomysł na połączenie relaksu i rozwoju intelektualnego.

Art branding jako przykład kooperacji pomiędzy biznesem a sztuką

Sposbów na promocję wizerunku marki poprzez sztukę jest bez wątpienia wiele. Obecnie, marketingowcy chętnie sięgają po sztukę nowoczesną, w tym fotografię, street art, grafikę czy muzykę. Popularną formą współpracy między artystą a przedsiębiorcą jest tworzenie całych kolekcji- działania takie często aranżują designerów i projektantów mody.

Niezwykle popularnym odłamem sztuki jest pop art, a jej twórcą m.in. Andy Warhol. Sztandarowym przykładem wykorzystania pop artu w reklamie to np: puszka Coca- coli, zupa pomidorowa Campbell’s czy proszek do prania Brillo. Rozpowszechniającym się kierunkiem jest również minimalizm, w świecie pełnym różnych bodźców artyści starają się zyskać naszą uwagę prostotą. Stąd rysunki w stylu linearnym czy proste, wręcz prymitywne grafik- dzięki swojej uniwersalności znajdują swoje zastosowanie niemal w każdej reklamie.