Marketing to paliwo do sprzedaży. Jest to podstawa, na której budowane są niemal wszystkie biznesy, z pewnością nie inaczej jest w branży gastronomicznej. Oczywiście tutaj wyjątkowo dużą pracę wykonuje sama lokalizacja, ale bez odpowiedniej oprawy marketingowej nawet dobra lokalizacja się nie obroni. Z jakich elementów składa się współczesny marketing kawiarni? Odpowiedź poniżej!

Marka i pomysł na kawiarnię

Twoja kawiarnia po prostu musi się czymś wyróżniać. Musisz zadbać o to by miała coś charakterystycznego co wyróżnia ją z tłumu. Ciekawym przykładem są tak zwane kocie kawiarnie. Picie kawy w towarzystwie kotów dla niektórych wydaje się nie lada atrakcją co jest samonapędzającą się maszynką marketingową. Sama nazwa kawiarni może przyciągać klientów jak magnes. Tak proste a tak skuteczne! Dlatego właśnie wizja, pomysł i marka to coś kluczowego.

Identyfikacja wizualna

Profesjonalny branding, logo kawiarni, tapety w lokalu, menu kawiarni, plakaty, ulotki, grafiki zamieszczane na portalach społecznościowych i wiele więcej! To wszystko składa się na szeroko pojętą identyfikację wizualną o którą naprawdę warto zadbać. Warto zadbać o to by kreacja wizualna była spójna. Warto postawić na określone barwy oraz motywy i się tego trzymać, ewentualnie wprowadzając niewielkie “unowocześnienia”. Wygląd strony internetowej, menuboard lub menu na ulotce powinny być przygotowane z najwyższą starannością, gdyż profesjonalny efekt pracy grafika potrafi się wymiernie przełożyć na konwersje.

Marketing online

Kawiarnia oczywiście nie jest typowym biznesem online. Raczej inne punkty gastronomiczne nastawione na catering bardziej powinny stawiać na pozyskiwanie klientów przez Internet. Nie oznacza to jednak, że marketing w Internecie nie jest istotny! Wprost przeciwnie strona www, profile w mediach społecznościowych oraz reklama na lokalnych serwisach to absolutny “must have” współczesnej kawiarni. Szczególnie przestrzegamy przed świadomą decyzją polegającą na ograniczeniu działań online. Dobrym przykładem jest założenie fanpage na Facebooku zamiast strony internetowej. Zdecydowanie błędem jest świadome rezygnowanie z potencjału jaki daje Internet. Poza kontami w mediach społecznościowych oraz stronie internetowej warto pomyśleć o pozyskiwaniu ruchu np. wykorzystując Facebook Ads oraz Google Ads, w przypadku biznesów gastronomicznych bardzo dobrym pomysłem może być reklama kawiarni w lokalnych serwisach z newsami.